امروز : سه شنبه ۱۳۹۸ نوزدهم آذر
سامانه اطلاع رسانی و خرید و فروش برج ها و مجتمع های تجاری ایران
سامانه اطلاع رسانی و خرید و فروش برج ها و مجتمع های تجاری ایران

0912 396 7400  کارگزاری فروش - پروژه های تهران
0912 021 2159
021-88621823-4


 کلید موفقیت یک مجتمع تجاری

تاريخ : ۱۳۹۵/۵/۱۸
علت مشکلی که در این مجتمع ها پیش آمده است، متعدد است اما برخی از آن ها عبارتند از:
۱- وجود صنوف غیر مرتبط با یکدیگر
۲- عدم شناسایی صحیح مخاطبان بازار هدف
۳- عدم شناسایی نیازهای مخاطبین در منطقه
۴- عدم معرفی صحیح از مجتمع و جذب سرمایه گذاران ناصحیح
۵- عدم وجود استانداردهای واگذاری واحدها مجتمع تجاری
۶- عدم وجود دستورالعمل های مدیریت مجتمع و در نتیجه آن عدم حضور برندهای معتبر
۷- حضور فرروشگاه بی اعتبار و دارای برندهای تقلبی (FAKE) در مجتمع و در نتیجه آن ارائه حس بی اعتمادی
۸- وجود قیمت های نامناسب اجناس موجود در فروشگاه ها و عدم وجود استاندارد محدوده قیمت گذاری
تجربیات کشورهای اروپایی و آسیای شرقی در این حوزه نشان می دهد که علاوه بر سازنده، فروشنده، سرمایه گذار و مشتریان، یک حلقه دیگر در مدیریت راه اندازی و بهره برداری صحیح مجتمع های تجاری-اداری نقش دارند. حلقه مفقوده ای که در ایران نیز در سال های اخیر مشهود شده است، وجود شرکت های برنامه ریز و مشاور بازاریابی است. برخی شرکت های بنام در این حوزه عبارتند از CBRE و JC William . فعالیتی که در واقع مشاوران بازاریابی برای مجتمع های تجاری انجام می دهد، راهکارهای منطبق با نیاز مخاطبان و مشتریان بازار هدف را به سازندگان انتقال داده و سرمایه گذاران را در مراحل مختلف از روند اجرای فعالیت ها مطمئن می نماید.
آنچه به منظور انجام صحیح پرژوه های راه اندازی و بهره برداری مجتمع های تجاری- اداری توسط مشاورین انستیتو مشاوره بازاریابی طهران به منظور برنامه ریزی بازاریابی و فروش سیستماتیک واحدهای مجتمع تجاری صورت می پذیرد، مراحلی به شرح ذیل می باشد:
فاز اول ؛ انجام تحقیقات بازاریابی به منظور کسب اطلاعات کامل و دقیق پیرامون:
  • دهک های درآمدی مشتریان هدف
  • شناسایی و هدف گذاری دقیق بازار هدف
  • شناسایی صنوف مورد نیاز در منطقه
  • ارزیابی پروژه های مشابه در منطقه
  • ارزیابی نظر مدیران پروژه و امکان سنجی اهداف مدیران
  • تدوین لیست صنوف مورد نظر
  • تدوین لیست برندهای مورد نظر جهت مذاکره و دعوت از بازدید
  • شناسایی محدوده قیمت گذاری برای واحدهای مجتمع
  • شناسایی نحوه تبلیغات و اطلاع رسانی مجتمع
  • شناسایی نحوه برگزاری مراسم افتتاحیه
  • آماده سازی شرایط و نحوه تور بازدید از مجتمع جهت سرمایه گذاران
فاز دوم: تدوین استراتژی های مجتمع تجاری
  • جذب و آموزش تیم فروش مجتمع جهت راهنمایی صحیح و درخور سرمایه گذاران
  • جذب و آموزش مدیران مجتمع
  • تدوین اساسنامه مجتمع
  • تدوین آئین نامه اجرایی و مقررات داخلی
  • تدوین شرایط واگذاری واحدهای تجاری مجتمع
  • تدوین استانداردهای دکوراسیون داخلی و ویترین ها
  • تدوین دستورالعمل های داخلی مجتمع به منظور حفظ بهره وری و کارایی واحدهای مجتمع
  • تدوین فرمت قراردادهای های فروش، اجاره و لیزینگ پک
  • برنامه ریزی برگزاری مراسم افتتاحیه
  • برنامه ریزی به منظور تبلیغات و اطلاع رسانی مجتمع
  • ترکیب بندی اصناف
  • تدوین استانداردهای لازم به منظور حضور برندهای معتبر
  • دعوت از برندهای مورد نظر بر اساس لیست از پیش تعیین شده و ارائه پیشنهادات جهت سرمایه گذاری
فاز سوم: پیاده سازی برنامه ها
  • واگذاری واحدهای مجتمع
  • ارائه برنامه ریزی برگزاری مراسم افتتاحیه
  • ارزیابی نحوه مدیریت مجتمع
  • راه اندازی واحد aftermarket در مجتمع به منظور حفاظت از جایگاه مجتمع در ذهن مشتریان
  • ارائه برنامه های خلاقانه به منظور حفظ و نگهداشت مشتریان و بازدیدکنندگان
  • پیشنهاد ساخت و راه اندازی در مناطق دارای پتانسیل بیشتر